Ach, ta dzisiejsza młodzież, czyli dlaczego polskiemu nastolatkowi się chce!

Informacja prasowa
Warszawa, 21 stycznia 2020 r.

Ach, ta dzisiejsza młodzież, czyli dlaczego polskiemu nastolatkowi się…chce!

Powszechne przeświadczenie o młodzieży, która skupiona jest wyłącznie na sobie nie znajduje odzwierciedlenia w działaniach młodego pokolenia. Z ostatniego badania, dotyczącego wolontariatów, przeprowadzonego przez GUS wynika, że aż 44,9% osób w wieku od 15 do 24 lat częściej niż przeciętnie angażowało się w działania społeczne. Mogliśmy zaobserwować to podczas 28. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jak podaje WOŚP, liczba wolontariuszy z roku na rok rośnie. A jak ta tendencja przekłada się na inne aspekty życia?

Kim jest wolontariusz?
Definicji jest mnóstwo, ale wszystkie sprowadzają się do jednego – wolontariat charakteryzowany jest jako aktywność podejmowana dobrowolnie i bez wynagrodzenia mająca na celu przyniesienie korzyści osobom lub grupie osób. Może również być wykonywany na rzecz społeczeństwa, środowiska naturalnego, konkretnej miejscowości lub społeczności. Świadczenie wolontariatu wiąże się z poświęceniem na niego wolnego czasu. Czynność zaliczana do wolontariatu powinna mieć charakter pracy, to znaczy za jej wykonanie można byłoby uzyskać zapłatę – wynagrodzenie, ale osoba wykonująca tę pracę nie oczekiwała za nią wynagrodzenia i go nie otrzymała.

Młodzież chce pomagać!
Pomaganie może być trendy, co wskazują badania realizowane przez GUS na próbie 21,5 tysiąca osób w wieku 15 lat i więcej. W wolontariat, niezależnie od rodzaju odbiorcy tej pracy, najczęściej angażują się ludzie w wieku od 15 do 24 lat. Motywacja młodego wolontariusza może mieć różne źródła. „Młodzi ludzie przedłużają obecnie okres własnej edukacji i później decydują się na podjęcie pracy zawodowej. Daje to więcej czasu na osobiste przygotowanie i kształtowanie siebie, a co za tym idzie, w angażowanie się w inne działania, np. akcje społeczne. Oczywiście chęć zwiększenia swoich szans na rynku pracy to nie jedyny motywator. Młodzież pomaga, ponieważ z jednej strony jest to sposób na określenie swojej tożsamości, a z drugiej na poznanie nowych ludzi o podobnym nastawieniu do życia” – mówi Mirosław Sikorski, prezes zarządu Almatur.

Wolontariat otwiera wiele drzwi
Świat dostępny jest na wyciągnięcie ręki, z czego młodzież stara się korzystać. To teraz w wieku 15 lat można mieć większą wiedzę na wybrany temat niż niejeden dorosły. W jednej chwili za pomocą komputera można uzyskać dostęp do danych zagranicznych uniwersytetów, znaleźć się na ulicy w Kairze lub obejrzeć wystąpienia naukowców. „Jako dorośli musimy pamiętać, że młodzież bazuje często na danych i informacjach sprawdzonych. Ich obycie ze światem jest większe niż nasze w ich wieku, a dostęp do informacji i podróże sprawiają, że rozwijają się o wiele szybciej niż pokolenia poprzednie” – dodaje Mirosław Sikorski. Te wszystkie aspekty sprawiają, że przedstawiciele generacji Z czują się obywatelami świata, świadomi są problemów jakie istnieją dookoła nich. Młodzi ludzie uwielbiają dzielić się swoimi pasjami i zdobytymi umiejętnościami, a wolontariat jest do tego znakomitym narzędziem. Jeśli lubimy jeździć konno, możemy zaangażować się w pomoc przy hipoterapii. Analogicznie, jeśli pasjonuje nas taniec, śpiew czy jazda na nartach lub snowboardzie, możemy uczyć tych umiejętności innych – wyjaśnia Sikorski.

Więcej o firmie Almatur:
Almatur to najdłużej działające Biuro Podróży w Polsce, które już od 1956 roku buduje swoją pozycję w branży turystycznej. Przez ten czas, turyści mieli okazję przejechać razem z biurem świat wzdłuż i wszerz, począwszy od Polski, poprzez kraje ościenne aż po antypody. Od wielu lat Almatur jest niekwestionowanym liderem w branży w organizacji obozów młodzieżowych.

Swoją przygodę z turystyką Almatur rozpoczął jako biuro wyspecjalizowane w organizacji wycieczek dla środowiska akademickiego. Dziś oferuje swoim Klientom wiele propozycji wyjazdów w najpiękniejsze zakątki świata. Firma stale się rozwija i co roku wysyła ponad 30 000 osób na wyjazdy zarówno w kraju, jak i za granicą.
Almatur posiada 18 własnych biur sprzedaży w największych miastach akademickich oraz współpracuje z siecią blisko 1000 agentów na terenie całego kraju. Firma należy do największych organizacji międzynarodowych działających w branży turystycznej: World Youth Student & Educational Travel Confederation, ISIC Association, jest także członkiem Polskiej Izby Turystyki oraz agentem IATA. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.almatur.pl













Authors








Top